Przemyślenia dojrzałej kobiety

Dziś urodziny świętuje moja Siostra. Jesteśmy prawie bliźniaczkami, tyle że z 8-letnią różnicą wieku. Czasem jesteśmy sobie bliskie, czasem oddalamy się od siebie.  Nie kłócimy się, to chyba przywilej młodości i mieszkania pod wspólnym dachem. Ale wtedy też nie było jakiś ostrych jazd. Pewnie za duża róznica wieku. Tak naprawdę zaprzyjaźniłyśmy się, gdy ja skończyłam 18 lat. Ona już wtedy nie mieszkała z nami. Wyjechałyśmy razem na miesięczne wakacje. Było to tuż po moich egzaminach na studia. Wtedy powstał zaczątek mojego Syna. Teraz mieszkamy blisko siebie. Zresztą wszyscy mieszkamy na trasie jedynej warszawskiej linii metra. Czasem dzwonimy do siebie często, czasem całymi tygodniami nie. Jej córa jest naszą chrześnicą (mówię naszą, choć tak naprawdę to P. jest chrzestnym – ja z oczywistych względów nie nadawałam się do tego celu 😀 ). Wie o mojej chorobie i podejrzeniach, że zawdzięczam to błędnej kombinacji genów odziedziczonej po mieczu. Kiedyś już pisałam, że Ona była tą mądrą i odpowiedzialną. Ja domowym destruktorem. Kiedy się urodziłam Rodzice byli już mocno dojrzali. Mama chyba liczyła na syna (wybrano dla mnie imię Waldemar, a potem w popłochu poszukiwali jakiegoś zamiennika dla dziewczynki). A urodziła jej się córa, która całymi latami była związana emocjonalnie wyłącznie z Ojcem. Ot, przewrotność. Może dlatego tak bardzo ważny stał się dla niej Młody. Dała mu tyle ciepła i miłości ile tylko zdołała. Do końca swojego życia nie dała powiedzieć na niego złego słowa, zawsze był mądry i wspaniały, a na dodatek piękny 😀

Dziś zadzwonię do Siostry, z pełną szczerością będę jej składać życzenia. Kocham Cię Siostrzyczko! Dałam Ci do wiwatu, często ponosiłaś konsekwencje moich czynów. Przepraszam Cię! Nie wiem czy powiem Ci o tym prosto w oczy, ale może kiedyś to przeczytasz?

A tak z innej beczki, to jest SETNY wpis na tym blogu!

Skomentuj

