Biorę się za siebie

Coraz częściej utwierdzam się, i zostaję utwierdzona, w przekonaniu, że sama farmakologia nie daje szans na pełną remisję. Oprócz grzecznego i systematycznego łykania pigułek niezbędna jest praca nad sobą. Zauważyłam u siebie i u innych chad-owców, z którymi mam kontakt, dużą niedojrzałość psychiczną: tendencję do unikania odpowiedzialności, problemów, skłonność do chowania głowy w piasek. Faktycznie najbardziej jest to widoczne w okresach spadku nastroju, ale również okres remisji nie jest wolny od takich zachowań. Niestety czas manii to też nie jest czas odpowiedzialności 😉

Dlatego za wszelką cenę staram się dorosnąć. Zacząć brać odpowiedzialność za swoje czyny. Przestać się bać i nie tworzyć sobie fobii, które budzą ten upiorny lęk i prowadzą mnie na skraj ataków paniki. Uczę się najpierw myśleć a potem robić. Dorastam, co bywa bolesne. Staram się nie stosować nadinterpretacji czyiś intencji, bo prowadzi to do nawarstwiania się złych emocji. Muszę nauczyć się wyjaśniać problemy natychmiast kiedy się pojawią. Nie dopuszczać do eskalacji złych zachowań. Gdybym nie miała obok siebie wspaniałego Człowieka, który ściąga mnie na ziemię, wali w łeb i każe każdą problematyczną sytuację racjonalizować, pewnie nie dałabym rady. Czasem nawet nie widzę, że jakaś moja reakcja nie jest normalna. A On zmusza mnie do spojrzenia jego oczami, do zastanowienia się nad sobą.

Mam teraz dwa notesy. Jeden służy do zapisywania bieżących zakupów. Drugi jest kalendarzem. Zmuszam się codziennie do wpisywania w nim rzeczy do załatwienia. Rano, po przyjściu do pracy, pierwsze co robię to zaglądam do niego i sprawdzam co założyłam sobie do wykonania na ten dzień. Potem dopisuję to co mam zrobić później. Staram się być konsekwentna. Ot, nowość 🙂

Skomentuj

